Algemene voorwaarden SPEAC B.V.

Besloten vennootschap SPEAC B.V. (hierna: SPEAC) is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 76180735 en is gevestigd aan de Wilhelminakade 173 (3072AP) te Rotterdam.

 

Artikel 1 – Begrippen

  1. In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.
  2. Aanbod: iedere aanbieding of offerte aan Opdrachtgever tot het verrichten van Diensten door SPEAC
  3. Bedrijf: de natuurlijke- of rechtspersoon die handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf.
  4. Diensten: de Diensten die SPEAC aanbiedt, betreft de terbeschikkingstelling van VoIP-diensten c.q. hosted telefonie middels de ter beschikking gestelde Software.
  5. Opdrachtgever: het Bedrijf dat SPEAC heeft aangesteld, projecten aan SPEAC heeft verleend voor Diensten die door SPEAC worden uitgevoerd, of waaraan SPEAC een voorstel op grond van een Overeenkomst heeft gedaan.
  6. Overeenkomst: elke Overeenkomst en andere verplichtingen tussen Opdrachtgever en SPEAC, alsmede voorstellen van SPEAC voor Diensten die door SPEAC aan Opdrachtgever worden verstrekt en die door Opdrachtgever worden aanvaard en zijn geaccepteerd en uitgevoerd door SPEAC waar deze algemene voorwaarden een onverbrekelijk geheel mee vormen.
  7. SaaS-dienst: het door SPEAC op afstand beschikbaar stellen en houden van de Webapplicatie.
  8. SPEAC: de leverancier die Diensten aan Opdrachtgever aanbiedt.
  9. Webapplicatie: De door SPEAC aan Opdrachtgever ter beschikking gestelde Webapplicatie.

 

Artikel 2 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk Aanbod van SPEAC, elke Overeenkomst tussen SPEAC en Opdrachtgever en op elke Dienst die door SPEAC wordt aangeboden.
  2. Voordat een Overeenkomst (op afstand) wordt gesloten, krijgt Opdrachtgever de beschikking over deze algemene voorwaarden. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal SPEAC aan Opdrachtgever aangeven op welke wijze Opdrachtgever de algemene voorwaarden kan inzien.
  3. Afwijking van deze algemene voorwaarden is niet mogelijk. In uitzonderlijke situaties kan van de algemene voorwaarden afgeweken worden als dit expliciet en schriftelijk met SPEAC is overeengekomen.
  4. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende, gewijzigde en vervolgopdrachten van Opdrachtgever.
  5. De algemene voorwaarden van Opdrachtgever zijn uitgesloten.
  6. Indien een of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden gedeeltelijk of geheel nietig zijn of worden vernietigd, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden in stand, en zal de nietige/vernietigde bepaling(en) vervangen worden door een bepaling met dezelfde strekking als de originele bepaling.
  7. Onduidelijkheden over de inhoud, uitleg of situaties die niet geregeld zijn in deze algemene voorwaarden, dienen beoordeeld en uitgelegd te worden naar de geest van deze algemene voorwaarden. De afspraken in de Overeenkomst zijn leidend, en gaan boven deze algemene voorwaarden.
  8. De toepasselijkheid van de artikelen 7:404 BW en 7:407 lid 2 BW is expliciet uitgesloten.
  9. De rechten en verplichtingen uit hoofde van de Overeenkomst tussen Partijen kunnen niet door Opdrachtgever aan een derde worden overgedragen tenzij SPEAC uitdrukkelijk en voorafgaande toestemming verleent aan Opdrachtgever. Het staat SPEAC vrij om hieraan nadere voorwaarden te verbinden.
  10. Indien in deze algemene voorwaarden wordt verwezen naar zij/haar, dient dit tevens te worden opgevat als een verwijzing naar hij/hem/zijn, indien en voor zover van toepassing.
  11. In het geval SPEAC niet steeds naleving van deze algemene voorwaarden heeft verlangd, blijft zij haar recht behouden om geheel of ten dele nakoming van deze algemene voorwaarden te vorderen.

 

Artikel 3 – Het Aanbod

  1. Alle door SPEAC gedane aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders is aangegeven. Indien het Aanbod beperkt of onder specifieke voorwaarden geldig is, wordt dit uitdrukkelijk in het Aanbod vermeldt.
  2. SPEAC is slechts aan een Aanbod gebonden indien de aanvaarding hiervan door Opdrachtgever schriftelijk binnen 30 dagen wordt bevestigd. Niettemin heeft SPEAC het recht een Overeenkomst met een potentiële Opdrachtgever om een voor SPEAC gegronde reden te weigeren.
  3. Het Aanbod bevat een omschrijving van de aangeboden Diensten. De beschrijving is dusdanig gedetailleerd zodat Opdrachtgever in staat is om een goede beoordeling van het Aanbod te maken. Kennelijke vergissingen of fouten in het Aanbod kunnen SPEAC niet binden. Eventuele afbeeldingen en gegevens in het Aanbod zijn slechts een indicatie en kunnen geen grond zijn voor enige schadevergoeding of het ontbinden van de Overeenkomst. Alle aanbieden worden voorts gedaan op door Opdrachtgever verstrekte gegevens. Aanbiedingen vervallen indien de gegevens van Opdrachtgever onjuist dan wel onvolledig zijn.
  4. Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor vervolgopdrachten.
  5. Oplevertijden en termijnen in het aanbod van SPEAC zijn indicatief en geven Opdrachtgever bij overschrijding ervan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
  6. Een samengestelde prijsopgave verplicht SPEAC niet tot levering van een deel van de in de aanbieding of offerte begrepen zaken tegen een Overeenkomstig deel van de opgegeven prijs.

 

Artikel 4 – Totstandkoming van de Overeenkomst

  1. De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat Opdrachtgever een Aanbod c.q. Overeenkomst van SPEAC heeft aanvaard. De Opdrachtgever zal alle bij de registratie gevraagde verplichte gegevens volledig en naar waarheid verstrekken
  2. Indien Opdrachtgever het Aanbod heeft aanvaard, zal SPEAC de registratie van Opdrachtgever schriftelijk per e-mail bevestigen.
  3. SPEAC is niet gehouden aan een Aanbod indien Opdrachtgever redelijkerwijs had kunnen verwachten of heeft moeten begrijpen of behoorde te begrijpen dat het Aanbod een kennelijke vergissing of verschrijving bevat. Aan deze vergissing of verschrijving kan Opdrachtgever geen rechten ontlenen.
  4. Elke Overeenkomst die met SPEAC wordt aangegaan of een project dat door Opdrachtgever aan SPEAC wordt toegekend, berust bij het Bedrijf en niet bij een individuele persoon die met SPEAC is verbonden.
  5. Indien Opdrachtgever een reeds bevestigde Overeenkomst annuleert, worden de reeds tot dan daadwerkelijk gemaakte kosten (inclusief de bestede tijd) in rekening gebracht bij Opdrachtgever.
  6. Het herroepingsrecht van Opdrachtgever zijnde een Bedrijf is uitgesloten, tenzij anders overeengekomen.

7 Het herroepingsrecht van Opdrachtgever is uitgesloten, tenzij anders overeengekomen.

  1. Indien de Overeenkomst door meerdere Opdrachtgevers wordt aangegaan, is elke Opdrachtgever afzonderlijk hoofdelijk aansprakelijk voor de nakoming van alle uit de Overeenkomst voortvloeiende verplichtingen.

 

Artikel 5 – Duur van de Overeenkomst

  1. Indien tussen Opdrachtgever en SPEAC een Overeenkomst is afgesloten, is de duur van deze Overeenkomst afhankelijk van het gekozen abonnement.
  2. De Overeenkomst wordt telkenmale stilzwijgend verlengd met de oorspronkelijk overeengekomen termijn, tenzij Opdrachtgever of SPEAC de Overeenkomst schriftelijk heeft beëindigd en SPEAC deze opzegging schriftelijk heeft bevestigd.
  3. Zowel Opdrachtgever als SPEAC kunnen de Overeenkomst ontbinden op grond van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst indien de andere partij schriftelijk in gebreke is gesteld, en hem een redelijke termijn is gegeven tot nakoming van zijn verplichtingen, en hij hierin toerekenbaar tekortschiet. Hieronder worden tevens verstaan de betalings- en medewerkingsverplichtingen van Opdrachtgever.
  4. De ontbinding van de Overeenkomst laat de betalingsverplichtingen van Opdrachtgever onverlet indien SPEAC ten tijde van de ontbinding werkzaamheden heeft verricht of prestaties heeft geleverd.
  5. Ingeval van een voortijdige beëindiging van de Overeenkomst is Opdrachtgever de tot dan daadwerkelijk gemaakte kosten verschuldigd van SPEAC op basis van het gestelde tarief.
  6. Zowel Opdrachtgever als SPEAC kan de Overeenkomst zonder nadere ingebrekestelling geheel of gedeeltelijk schriftelijk opzeggen met onmiddellijke ingang ingeval een der Partijen in surseance van betaling verkeert, faillissement is aangevraagd of de betreffende onderneming eindigt door liquidatie of anders dan het samenvoegen of reconstructie van de onderneming. Indien een situatie zoals hierboven vermeld plaatsvindt, is SPEAC nimmer gehouden tot restitutie van reeds ontvangen gelden en/of schadevergoeding.

 

Artikel 6 – Uitvoering van de Overeenkomst

  1. SPEAC zal zich inspannen om de Overeenkomst met de grootst mogelijke zorgvuldigheid uit te voeren zoals van een goed opdrachtnemer verlangd mag worden. Alle Diensten worden uitgevoerd op basis van een inspanningsverbintenis, tenzij expliciet en schriftelijk een resultaat is overeengekomen welke uitvoerig is beschreven.
  2. Bij de uitvoering van de Diensten is SPEAC niet verplicht of gehouden om de aanwijzingen van Opdrachtgever op te volgen indien daardoor de inhoud of omvang van de overeengekomen Diensten wordt gewijzigd. Indien de aanwijzingen aanvullende werkzaamheden opleveren voor SPEAC, is Opdrachtgever gehouden om dienovereenkomstig de meer- of bijkomende kosten te vergoeden.
  3. SPEAC is gerechtigd om voor de uitvoering van de Diensten naar eigen inzicht derden in te schakelen.
  4. Indien sprake is van wijzigingen, kan SPEAC de uitvoering van de Dienst voortzetten met de gewijzigde versie van de Webapplicatie . Nimmer is SPEAC gehouden of verplicht bepaalde functionaliteiten en/of specifieke eigenschappen te handhaven, wijzigen of toe te voegen.
  5. De broncode alsmede de technische documentatie van de Webapplicatie is te allen tijde uitgesloten van het gebruiksrecht of voorwerp van een overdracht aan Opdrachtgever.
  6. Zowel Opdrachtgever als SPEAC kan wijzigingen aanbrengen aan de omvang en/of inhoud van de afgenomen Dienst. De meerkosten die hieraan verbonden zijn komen voor rekening van Opdrachtgever. Opdrachtgever wordt hierover zo spoedig mogelijk geïnformeerd. Indien Opdrachtgever het hiermee niet eens is dienen Partijen met elkaar in overleg te treden. Opdrachtgever kan de Overeenkomst slechts schriftelijk opzeggen tegen de datum waarop de wijziging in werking treedt, indien de wijzigingen geen verband houden met wijzigingen in relevante wet- of regelgeving of SPEAC de kosten van de wijziging voor zijn rekening neemt.
  7. SPEAC is niet gehouden om een fysieke drager aan Opdrachtgever te verstrekken met de programmatuur.
  8. Indien SPEAC op grond van de Overeenkomst tevens een back-up maakt van de gegevens van Opdrachtgever, zal SPEAC conform de Overeenkomst op vaste momenten een back-up maken en bewaren conform de overgekomen termijn. Opdrachtgever is echter zelf verantwoordelijk voor het nakomen van de voor hem geldende wettelijke bewaar- en administratieverplichtingen indien en voor zover toepasselijk.

 

Artikel 7 – Verplichtingen Opdrachtgever

  1. Opdrachtgever is verplicht alle door SPEAC verzochte informatie alsmede relevante bijlagen en aanverwante informatie en gegevens tijdig en/of voor aanvang van de werkzaamheden en in de gewenste vorm te verstrekken ten behoeve van een juiste en doelmatige uitvoering van de Overeenkomst. Bij gebreke hiervan kan het voorkomen dat SPEAC niet in staat is een volledige uitvoering en/of oplevering van de betreffende stukken te realiseren. De gevolgen van een dergelijke situatie komen te allen tijde voor rekening en risico van Opdrachtgever.
  2. SPEAC is niet verplicht om de juistheid en/of volledigheid van de aan haar verstrekte informatie te controleren of om Opdrachtgever te updaten met betrekking tot de informatie als deze in de loop van de tijd is veranderd, noch is SPEAC verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van de informatie die door SPEAC voor derden is samengesteld en/of aan derden wordt verstrekt in het kader van de Overeenkomst.
  3. SPEAC kan, indien dit nodig is voor de uitvoering van de Overeenkomst, verzoeken om aanvullende informatie. Bij gebreke hiervan is SPEAC gerechtigd om haar werkzaamheden op te schorten totdat de informatie is ontvangen, zonder gehouden te zijn tot vergoeding van enige schadevergoeding uit welke hoofde dan ook jegens Opdrachtgever. Ingeval van gewijzigde omstandigheden dient Opdrachtgever dit direct, dan wel uiterlijk 5 werkdagen nadat de wijziging bekend is geworden, kenbaar te maken aan SPEAC.
  4. Opdrachtgever is verplicht om alle technische beveiligingen en overige voorzieningen van de Webapplicatie van SPEAC te beschermen, en de op de Webapplicatie rustende intellectuele eigendomsrechten te respecteren.
  5. Opdrachtgever draagt zorg voor geschikte apparatuur en een gebruiksomgeving.
  6. Het is de Opdrachtgever niet toegestaan zijn inloggegevens ter beschikking te stellen aan personen buiten zijn bedrijf. Opdrachtgever is aansprakelijk voor alle gedragingen van personen die onder zijn inloggegevens worden verricht.
  7. Het is de Opdrachtgever niet toegestaan om de Webapplicatie voor andere doeleinden te gebruiken dan is overeengekomen. De Webapplicatie mag niet onrechtmatig worden verspreid en/of op eigen of andere website worden geplaatst.
  8. De Opdrachtgever verbeurt een onmiddellijk opeisbare boete van € 25.000 aan SPEAC, wanneer Opdrachtgever zich niet houdt aan de in lid 6 en 7 van dit artikel genoemde verboden.

 

Artikel 8 – (Op)Levering

  1. SPEAC zal, op in de Overeenkomst bepaalde wijze, de Webapplicatie afleveren dan wel online voor aflevering beschikbaar stellen aan Opdrachtgever. Eventueel overeengekomen gebruikersdocumentatie wordt schriftelijk, dan wel digitaal aan Opdrachtgever verstrekt.
  2. Indien de aanvang, voortgang of (op)levering van de Diensten wordt vertraagd doordat bijvoorbeeld Opdrachtgever niet of niet tijdig alle gevraagde informatie heeft aangeleverd, onvoldoende medewerking verleent, het voorschot niet tijdig is ontvangen door SPEAC of er door andere omstandigheden, welke voor rekening en risico van Opdrachtgever komen, heeft SPEAC recht op een redelijke verlenging van de (op)leveringstermijn. In geen geval zijn de opgegeven termijnen fatale termijnen, noch kan SPEAC aansprakelijk gesteld worden voor het overschrijden van de overeengekomen termijn.
  3. Alle schade en bijkomende kosten als gevolg van vertraging door een oorzaak genoemd in lid 1 komen voor rekening en risico van Opdrachtgever en zullen door SPEAC bij Opdrachtgever in rekening worden gebracht.
  4. Indien Opdrachtgever goedkeuring dient te geven, is SPEAC gerechtigd om de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten tot het moment dat Opdrachtgever zijn goedkeuring heeft gegeven.
  5. SPEAC spant zich in om de dienstverlening binnen de overeengekomen termijn te realiseren, voor zover dit van haar in redelijkheid verlangd kan worden. Indien sprake is van spoed, is Opdrachtgever gehouden om de hiermee gemoeide meerkosten te vergoeden aan SPEAC.
  6. SPEAC spant zich in om de Dienst zoveel mogelijk conform het Aanbod te leveren.

 

Artikel 9 – Risico overgang

Het risico van diefstal en verlies, verduistering of beschadiging van gegevens, documenten, programmatuur, databestanden en/of zaken die in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst gebruikt, gemaakt of geleverd worden, gaat over op Opdrachtgever op het moment van ingebruikneming de Webapplicatie.

 

Artikel 10 – Garanties

  1. SPEAC voert de Diensten uit conform de in de branche geldende normen. Indien daarbij enige garantie is gegeven, is deze beperkt tot hetgeen uitdrukkelijk en schriftelijk is overeengekomen. Tijdens de garantietermijn staat SPEAC in voor een deugdelijke en gebruikelijke kwaliteit van het (op)geleverde.
  2. Opdrachtgever kan slechts een beroep doen op de door SPEAC gegeven garantie indien Opdrachtgever volledig voldaan heeft aan zijn betalingsverplichtingen.
  3. Indien Opdrachtgever zich terecht beroept op de garantie, is SPEAC gehouden om een kosteloos herstel of vervanging uit te voeren. Indien daarnaast sprake is van enige bijkomende schade, wordt aangesloten bij de hiervoor geldende aansprakelijkheidsbepalingen van deze algemene voorwaarden.
  4. SPEAC staat er niet voor in dat de Webapplicatie zonder fouten en/of onderbrekingen functioneert. SPEAC spant zich in om fouten in de Webapplicatie binnen een redelijke termijn te herstellen. SPEAC is gerechtigd om het herstel uit te stellen totdat een nieuwe versie van de Webapplicatie  in gebruik wordt genomen. Gebreken in Webapplicatie dat niet door SPEAC ontwikkeld is, kan in overleg voor rekening en risico van Opdrachtgever hersteld worden.
  5. Opdrachtgever dient een geconstateerd gebrek onmiddellijk en gedetailleerd schriftelijk aan SPEAC te melden op een wijze dat SPEAC in staat is om de gebreken te reproduceren en te herstellen. Het gebrek is gemeld op het moment dat Opdrachtgever van SPEAC een bevestiging van de melding verstrekt aan Opdrachtgever.
  6. Onder herstel wordt tevens verstaan het verstrekken van tijdelijke oplossingen. Onder de garantie valt nimmer het herstel van verminkte of verloren gegevens. SPEAC is niet verplicht om deze gegevens te herstellen. Indien overeengekomen kan SPEAC naar redelijkheid, medewerking verlenen maar is nimmer verantwoordelijk noch gehouden tot herstel van enig verminkte en/of verloren gegane gegevens. Opdrachtgever dient te allen tijde maatregelen te treffen ter voorkoming en beperking van storingen, gebreken, verminking en/of verlies van gegevens, al dan niet op basis van door SPEAC verstrekte inlichtingen.
  7. SPEAC is niet verantwoordelijk voor fouten en/of onregelmatigheden in de functionaliteit van de Webapplicatie en is niet aansprakelijk voor het om welke reden dan ook niet beschikbaar zijn van de Webapplicatie
  8. SPEAC staat er niet voor in dat de door haar ontwikkelde Webapplicatie werkt in samenhang met alle soorten of nieuwe versies van webbrowsers en eventuele andere Programmatuur en/of apparatuur/hardware.
  9. Aansprakelijkheid van SPEAC voor (het functioneren van) plug-ins van derden is uitgesloten. SPEAC is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan ten gevolge, of in verband met aangebrachte wijzigingen of verrichte werkzaamheden in of aan de Webapplicatie van SPEAC die zonder uitdrukkelijke toestemming van SPEAC heeft plaatsgevonden.
  10. SPEAC staat er niet voor in dat de ter beschikking te houden Webapplicatie, in het kader van de SaaS-dienst, tijdig wordt aangepast aan de wijzigingen in relevante wet- en regelgeving maar zal zich hiervoor inspannen om dit zo tijdig mogelijk te realiseren.

 

Artikel 11 – VoIP-diensten

1.SPEAC levert aan Opdrachtgever de overeengekomen VoIP-dienst overeenkomstig de schriftelijk specificaties.

  1. SPEAC heeft steeds het recht redelijke beperkingen te stellen aan de transmissiesnelheden en de hoeveelheden dataverkeer van Opdrachtgever indien SPEAC dit noodzakelijk acht, tenzij Partijen anders overeenkomen.
  2. Opdrachtgever is verantwoordelijk voor de instructies aan en het gebruik door gebruikers, ongeacht of deze gebruikers in een gezagsverhouding tot Opdrachtgever staan.
  3. Opdrachtgever dient te beschikken over geschikte faciliteiten (adequate apparatuur en programmatuur) voor de toegang tot de VoiP-dienst.
  4. SPEAC verstrekt de benodigde codes en instellingen zijn om vanuit het desbetreffende systeem van Opdrachtgever toegang te bewerkstelligen tot de VoIP-dienst. Opdrachtgever dient zelf de juiste invoering van deze codes en instellingen in haar systeem te verwerken.
  5. Het ter beschikking stellen van de VoIP-dienst van SPEAC wordt uitgevoerd op basis van een inspanningsverbintenis, tenzij uitdrukkelijk een resultaat met voldoende bepaaldheid is omschreven.

 

Artikel 12 – Gebruik en onderhoud Diensten

  1. SPEAC stelt aan Opdrachtgever op basis van een gebruikslicentie de overeengekomen Diensten gedurende de looptijd van de Overeenkomst . Het recht tot gebruik van de Diensten is niet-exclusief, niet overdraagbaar, niet verpandbaar en niet-sublicentieerbaar en beperkt aan deze voorwaarden.
  2. Het gebruik van de Diensten door Opdrachtgever kan aan nadere beperkingen gebonden zijn en kan door SPEAC aangepast worden.
  3. SPEAC is te allen tijde gerechtigd om maatregelen te treffen tegen onrechtmatig gebruik en/of ongeoorloofd gebruik van de Webapplicatie door Opdrachtgever. Opdrachtgever onthoudt zich van handelen dat voornoemde maatregelen ongedaan, dan wel ineffectief, maakt.
  4. Opdrachtgever mag de Webapplicatie uitsluitend in en ten behoeve van haar eigen bedrijf gebruiken en uitsluitend voor het beoogd gebruik.
  5. Het is Opdrachtgever nimmer toegestaan de Webapplicatie te verkopen, verhuren, vervreemden, daarop beperkte rechten te verlenen of ter beschikking te stellen aan een derde tenzij dit uitdrukkelijk en schriftelijk is overeengekomen. Evenmin is het Opdrachtgever toegestaan een derde toegang te verschaffen tot de Webapplicatie , dan wel de Webapplicatie bij een derde ten behoeve van hosting onder te brengen, ongeacht of deze derde de Webapplicatie uitsluitend ten behoeve van de Opdrachtgever gebruikt.
  6. Opdrachtgever is nimmer gerechtigd de Webapplicatie geheel of gedeeltelijk te wijzigen zonder voorafgaande daartoe strekkende schriftelijke toestemming van SPEAC. SPEAC is nimmer gehouden voornoemde toestemming te geven en is gerechtigd voorwaarden te verbinden aan het verlenen van haar toestemming.
  7. Desgevraagd verleent Opdrachtgever op eerste verzoek volledige medewerking aan een door SPEAC uit te voeren onderzoek aangaande de naleving van de overeengekomen rechten, plichten en gebruiksbeperkingen.
  8. Indien overgekomen, zal SPEAC onderhoud verrichten aan de Webapplicatie. De omvang van de onderhoudsverplichting strekt zich uit tot hetgeen expliciet door Partijen is overeengekomen. Ook indien dit niet expliciet is overeengekomen, kan SPEAC onderhoudswerkzaamheden verrichten, of de uitvoering van haar Diensten onderbreken indien zij dit noodzakelijk acht ten behoeve van het kunnen verrichten van onderhoud. Het doen van onderhoud kan tevens onderbrekingen veroorzaken in de uitvoering van de diensten, welke voor Opdrachtgever geen recht op schadevergoeding rechtvaardigt.
  9. Opdrachtgever is verplicht om eventuele gebreken, fouten of andere storingen in de Webapplicatie schriftelijk te melden aan SPEAC, waarna SPEAC overeenkomstig zijn gebruikelijke procedures de fouten naar zijn beste vermogen zal herstellen en/of verbeteringen aanbrengen. Indien wenselijk is SPEAC gerechtigd om eerst tijdelijke oplossingen aan te brengen, waarna in overleg met Opdrachtgever een structurele oplossing bedacht en uitgevoerd kan worden.
  10. Opdrachtgever is gehouden zijn medewerking op eerste verzoek te verlenen aan SPEAC.
  11. Ondanks de overeengekomen onderhoudsverplichtingen van SPEAC, heeft Opdrachtgever een zelfstandige verantwoordelijkheid voor het beheer en het gebruik van de Webapplicatie
  12. Ten behoeve van het onderhoud is SPEAC bevoegd om onder meer (data)bestanden te controleren op onder andere computeraanvallen, computervirussen en onveilige en/of illegale handelingen, alsmede andere handelingen te verrichten die nodig zijn ten behoeve van het onderhoud. Opdrachtgever is tevens verantwoordelijk voor de instructie aan- en het gebruik van de Webapplicatie door derden die door Opdrachtgever zijn ingeschakeld.
  13. Het onderhoud bevat in beginsel de volgende Diensten (i) correctief, (ii) preventief en (iii) adaptief onderhoud. Ingeval van correctief, preventief en/of adaptief onderhoud, is SPEAC gerechtigd om de SaaS-dienst geheel of gedeeltelijk (tijdelijk) buiten gebruik te stellen. Opdrachtgever heeft gedurende deze onderbreking geen recht op enige schadevergoeding. SPEAC zal de onderbreking zoveel mogelijk buiten kantooruren laten plaatsvinden en niet langer dan noodzakelijk is voor het onderhoud.
  14. SPEAC is gerechtigd om wijzigingen aan te brengen in de techniek van het datanetwerk of telecommunicatienetwerk en andere veranderingen in de door SPEAC aangeboden diensten. Deze wijzigingen kunnen mogelijk van invloed zijn op de door Opdrachtgever gebruikte randapparatuur, waarvoor SPEAC niet gehouden kan zijn tot het voldoen van enige schadevergoeding.

 

Artikel 13 – Beschikbaarheid van de (VoIP-)Dienst

  1. SPEAC zal het nodige onderhoud aan de Webapplicatie verrichten. SPEAC streeft ernaar om zich in te spannen de Diensten en de toegang tot de Webapplicatie hiertoe voor zover mogelijk ononderbroken aan te bieden aan Opdrachtgever.
  2. SPEAC zal Opdrachtgever van dit onderhoud zoveel mogelijk op de hoogte proberen te stellen, maar is hiertoe niet verplicht. SPEAC is nimmer aansprakelijk tot het betalen van schadevergoeding in verband met het onderhoud en het niet beschikbaar zijn van de Dienst.
  3. SPEAC is gerechtigd, indien er naar haar uitsluitende oordeel gevaar bestaat voor het correct functioneren van de Webapplicatie , het gebruik van de Dienst door Opdrachtgever (tijdelijk) opschorten. SPEAC is voorts gerechtigd maatregelen te nemen die zij redelijkerwijs noodzakelijk acht om het naar behoren functioneren van de Webapplicatie te kunnen waarborgen.
  4. In alle andere gevallen van het niet beschikbaar zijn van de Dienst waaronder begrepen maar niet beperkt tot, storingen of overmacht, zal SPEAC zich ook inspannen om Opdrachtgever zoveel mogelijk op de hoogte te stellen over de aard en de duur van de onderbreking van de Diensten.
  5. Indien de overeengekomen dienstverlening strekt tot opslag en/of doorgifte van door Opdrachtgever aangeleverd materiaal aan derden in het kader van (web)hosting is het hiernavolgende van toepassing. Opdrachtgever dient zich te onthouden van het toebrengen van enige schade of handelingen waarvan hij/zij redelijkerwijs kan vermoeden dat aan anderen of de servers van SPEAC schade wordt toegebracht. SPEAC kan een maximum stellen aan de hoeveelheid opslagruimte die Opdrachtgever mag gebruiken in het kader van de Dienst. Bij overschrijding van dit maximum is SPEAC bevoegd een extra bedrag in rekening te brengen. Geen aansprakelijkheid bestaat voor gevolgen van niet kunnen verzenden, ontvangen, opslaan of wijzigen van gegevens indien een afgesproken limiet voor opslagruimte is bereikt.
  6. Opdrachtgever vrijwaart SPEAC voor alle schade als gevolg van bovenstaande. SPEAC is niet aansprakelijk voor enige schade door Opdrachtgever geleden door haar optreden. Het is Opdrachtgever verboden de dienstverlening door te verkopen en/of te verhuren, tenzij expliciet anders is overeengekomen.
  7. Ingeval van extreem veel dataverkeer is SPEAC gerechtigd naar eigen inzicht de Webapplicatie tijdelijk uit de lucht te halen. Hieronder wordt verstaan DDoS aanvallen, brute force attacks, overbelasting van de server of indien Opdrachtgever op een andere manier overlast veroorzaakt aan de server van SPEAC.
  8. Naast de verplichtingen uit de wet is schade welke ontstaat door ondeskundigheid of het niet handelen conform bovenstaande punten voor rekening en risico van Opdrachtgever.

 

Artikel 14 – Misbruik

  1. Opdrachtgever dient zich te allen tijde te onthouden van alle handelingen en gedragingen welke tot enig misbruik van de door SPEAC verleende (VoIP-)Dienst kunnen leiden. Opdrachtgever eerbiedigt de rechten en privacy van derden, verspreid geen gegevens in strijd met de wet of virussen en/of andere schadelijke programma’s, verschaft geen ongeoorloofde toegang tot systemen, geen virussen of andere schadelijke programma’s en onthoudt zich van strafbare feiten en schending van wettelijke verplichtingen.
  2. SPEAC is nimmer aansprakelijk voor enige schade ten gevolge van het misbruik, inbreuken en/of gebruik van de VoIP-dienst.Opdrachtgever vrijwaart SPEAC van alle aanspraken van derden welke worden veroorzaakt door de door SPEAC verleende VoIP-dienst.
  3. SPEAC is voorts niet aansprakelijk voor inbreuken van buitenaf op de VoIP-dienst, welke niet aan SPEAC kan worden toegerekend.
  4. Tenzij anders overeengekomen wordt elke maand bekeken wat het actuele verbruik is van Opdrachtgever. Indien het daadwerkelijke verbruik verschilt van het verwachte gebruik, kan de omvang van de afgenomen dienst worden aangepast. Een vermeerdering zal direct worden doorgevoerd. Een vermindering kan enkel aan het einde van periode van deze Overeenkomst.

 

Artikel 15 – Aanvullende werkzaamheden en wijzigingen

  1. Indien tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat de Overeenkomst aangepast dient te worden, of op verzoek van Opdrachtgever nadere werkzaamheden nodig zijn om tot het gewenste resultaat van Opdrachtgever te komen, is Opdrachtgever verplicht om deze aanvullende werkzaamheden te vergoeden volgens het overeengekomen tarief. SPEAC is niet verplicht om aan dit verzoek te voldoen, en kan van Opdrachtgever verlangen dat daarvoor een aparte Overeenkomst wordt gesloten.
  2. Opdrachtgever kan wijzigingen (laten) aanbrengen aan de omvang en/of inhoud van de SaaS-dienst. De aanvullende kosten die hieraan verbonden zijn komen voor rekening van Opdrachtgever. Opdrachtgever wordt hierover zo spoedig mogelijk geïnformeerd. Indien Opdrachtgever het hiermee niet eens is dienen Partijen met elkaar in overleg te treden. Opdrachtgever kan de Overeenkomst slechts schriftelijk opzeggen tegen de datum waarop de wijziging in werking treedt, indien de wijzigingen geen verband houden met wijzigingen in relevante wet- of regelgeving of SPEAC de kosten van de wijziging voor zijn rekening neemt.

 

Artikel 16 – Prijzen en betaling

  1. Alle prijzen zijn exclusief omzetbelasting (btw) weergegeven, tenzij anders overeengekomen.
  2. SPEAC voert haar dienstverlening uit conform het door Opdrachtgever gekozen abonnement (Overeenkomst).
  3. Indien de Overeenkomst wordt aangegaan voor een jaar kan deze vergoeding afhankelijk van het gekozen abonnement per dag, per week of per maand betaald worden.
  4. Opdrachtgever is verplicht de kosten van derden, die na goedkeuring van Opdrachtgever door SPEAC ingezet worden, volledig te vergoeden tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
  5. Partijen kunnen overeenkomen dat Opdrachtgever een voorschot dient te betalen. Indien een voorschot is overeengekomen, dient Opdrachtgever het voorschot in zijn geheel te voldoen alvorens een aanvang wordt gemaakt met de uitvoering van de dienstverlening.
  6. Opdrachtgever kan geen rechten of verwachtingen ontlenen aan een vooraf afgegeven begroting, tenzij Partijen uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen.
  7. SPEAC is gerechtigd om de geldende prijzen en tarieven jaarlijks te verhogen conform de geldende inflatietarieven. Overige prijswijzigingen gedurende de Overeenkomst zijn slechts mogelijk indien en voor zover deze uitdrukkelijk zijn vastgelegd in de Overeenkomst.
  8. Opdrachtgever dient deze kosten ineens, zonder verrekening of opschorting, binnen de opgegeven betaaltermijn zoals vermeld op de factuur te voldoen op het aan haar kenbaar gemaakte rekeningnummer en gegevens van SPEAC.
  9. In geval van liquidatie, insolventie, faillissement, onvrijwillige liquidatie of verzoek tot betaling jegens Opdrachtgever wordt de betaling en alle andere verplichtingen van Opdrachtgever uit hoofde van de Overeenkomst onmiddellijk opeisbaar.

 

Artikel 17 – Incassobeleid

  1. Alle door SPEAC gestelde betalingstermijnen betreffen fatale termijnen. Wanneer Opdrachtgever niet aan haar betalingsverplichting voldoet, en niet binnen de daarvoor gestelde betalingstermijn heeft voldaan aan haar verplichting, is Opdrachtgever van rechtswege in verzuim.
  2. Vanaf de datum dat Opdrachtgever in verzuim is, zal SPEAC zonder een nadere ingebrekestelling aanspraak maken op de wettelijke (handels)rente vanaf de eerste verzuimdag tot algehele voldoening, en vergoeding van de buitengerechtelijke kosten conform artikel 6:96 BW te berekenen volgens de staffel uit het besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten van 1 juli 2012
  3. Indien SPEAC meer of hogere kosten heeft gemaakt welke redelijkerwijze noodzakelijk zijn, komen deze kosten in aanmerking voor vergoeding. Ook de gemaakte gerechtelijke en executiekosten zijn voor rekening van Opdrachtgever.

 

Artikel 18 – Privacy, gegevensverwerking en beveiliging

  1. SPEAC gaat zorgvuldig om met de (persoons)gegevens van Opdrachtgever en Opdrachtgevers van de website en zal deze slechts conform de privacy statement gebruiken. Indien daartoe gevraagd zal SPEAC de betrokkene hierover informeren.
  2. Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor de verwerking van gegevens die met gebruikmaking van een Dienst van SPEAC verwerkt worden. Opdrachtgever staat er tevens voor in dat de inhoud van de gegevens niet onrechtmatig zijn en geen inbreuk maken op enige rechten van derden. In dit kader vrijwaart Opdrachtgever SPEAC tegen elke (rechts)vordering welke verband houdt met deze gegevens of de uitvoering van de Overeenkomst.
  3. Indien SPEAC op grond van de Overeenkomst dient te voorzien in beveiliging van informatie, zal deze beveiliging voldoen aan de overgekomen specificaties en een beveiligingsniveau dat gelet op de stand van de techniek, de gevoeligheid van de gegevens, en de daaraan verbonden kosten, niet onredelijk is.
  4. Partijen dienen conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming te handelen en de daaruit voortvloeiende verplichtingen na te leven alsmede andere toepasselijke wet- en regelgeving. Partijen dienen hiervoor een verwerkersovereenkomst te sluiten.
  5. Opdrachtgever heeft op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming verplichtingen tegenover derden. Hieronder wordt verstaan, maar is niet beperkt tot de verplichting tot het verstrekken van informatie, het geven van inzage, het corrigeren en het verwijderen van persoonsgegevens van betrokkenen. Opdrachtgever is zelf uitsluitend en volledig verantwoordelijk voor de juiste nakoming van deze verplichtingen. SPEAC is ten aanzien van deze persoonsgegevens “Verwerker” in de zin van de AVG. SPEAC zal zoveel als technisch mogelijk is, ondersteuning verlenen.

 

Artikel 19 – Opschorting

  1. SPEAC heeft het recht om de ontvangen of door haar gerealiseerde gegevens, databestanden, programmatuur en meer onder zich te houden indien Opdrachtgever nog niet (volledig) aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan, zelfs indien zij wel was betaald, daartoe verplicht zou zijn.
  2. SPEAC is bevoegd de nakoming van de op haar rustende verbintenissen op te schorten zodra Opdrachtgever in verzuim is met de nakoming van enige uit de Overeenkomst voortvloeiende verbintenis, te late betaling van haar facturen daaronder begrepen. De opschorting zal terstond aan Opdrachtgever schriftelijk worden bevestigd. SPEAC is in dat geval niet aansprakelijk voor schade, in welke vorm dan ook, als gevolg van het opschorten van haar werkzaamheden.

 

Artikel 20 – Overmacht

  1. SPEAC is niet aansprakelijk wanneer zij ten gevolge van een overmachtssituatie haar verplichtingen op grond van de Overeenkomst niet kan nakomen.
  2. Onder overmacht aan de zijde van SPEAC wordt in elk geval verstaan, maar is niet beperkt tot: (i) overmacht van toeleveranciers van SPEAC, (ii) het niet naar behoren nakomen van verplichtingen van toeleveranciers die door Klant aan SPEAC zijn voorgeschreven of aanbevolen, (iii) gebrekkigheid van zaken, apparatuur, programmatuur of materialen van derden, (iv) overheidsmaatregelen, (v) elektriciteitsstoring, (vi) storing van internet, datanetwerk- en telecommunicatiefaciliteiten (bijvoorbeeld door: cybercriminaliteit, hacking en DDoS aanvallen), (vii) natuurrampen, (viii) oorlog en terroristische aanslagen, (ix) algemene vervoersproblemen en (x) overige situaties die naar het oordeel van SPEAC buiten haar invloedssfeer vallen die de nakoming van haar verplichtingen tijdelijk of blijvend verhinderen.
  3. Indien een overmachtssituatie langer duurt dan twee maanden, kan de Overeenkomst door elk van de Partijen schriftelijk ontbonden worden. Indien op grond van de Overeenkomst reeds enige prestaties zijn verricht, wordt in een dergelijk geval naar verhouding afgerekend zonder enige verschuldigdheid van elke partij jegens elkaar.
  4. Indien SPEAC bij het intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, of slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen is zij gerechtigd het reeds geleverde c.q. het leverbare deel afzonderlijk te factureren en is Opdrachtgever gehouden deze factuur te voldoen. Dit geldt echter niet als het reeds geleverde c.q. leverbare deel geen zelfstandige waarde heeft.

 

Artikel 21 – Beperking van aansprakelijkheid

  1. Indien sprake is van toerekenbare tekortkoming van SPEAC, is SPEAC uitsluitend gehouden tot betaling van enige schadevergoeding indien Opdrachtgever SPEAC binnen 14 dagen na ontdekking van de tekortkoming in gebreke heeft gesteld, en SPEAC deze tekortkoming vervolgens niet binnen de in de ingebrekestelling genoemde redelijke termijn heeft hersteld. De ingebrekestelling dient schriftelijk te zijn ingediend, en bevat een dusdanige nauwkeurige omschrijving van de tekortkoming c.q. het gebrek, dat SPEAC in staat is om adequaat te reageren.
  2. Indien het verrichten van Diensten door SPEAC leidt tot aansprakelijkheid van SPEAC, is die aansprakelijkheid beperkt tot de in verband met de SaaS-dienst in rekening gebrachte kosten (doch maximaal over een periode van 12 maanden voorafgaand aan de ingebrekestelling) ten aanzien van directe schade. Onder directe schade wordt verstaan: redelijke kosten gemaakt ter beperking of voorkoming van directe schade, de vaststelling van de schadeoorzaak, de directe schade, de aansprakelijkheid en de wijze van herstel alsmede de kosten van noodvoorzieningen.
  3. SPEAC is niet aansprakelijk voor gevolgschade, indirecte schade, bedrijfsschade, winstderving en/of geleden verlies, gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie en schade als gevolg van gebruik van door SPEAC geleverde Diensten, schade wegens verlies van gegevens, schade wegens overschrijding van leveringstermijnen, gevolgschade en vertragingsschade en renteschade.
  4. SPEAC is niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is of kan zijn van enig handelen of nalaten naar aanleiding van (onvolkomen en/of onjuiste) informatie op de website of die van gelinkte websites.
  5. SPEAC is niet verantwoordelijk voor fouten en/of onregelmatigheden in de functionaliteit van de Webapplicatie, storingen of het om welke reden dan ook niet beschikbaar zijn van de Webapplicatie .
  6. Aansprakelijkheid van SPEAC voor (het functioneren van) plug-ins van derden is uitgesloten.
  7. Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor de juiste beveiliging van zijn eigen computer, beveiliging van wachtwoorden en meer. In geen geval is SPEAC hiervoor aansprakelijk.
  8. SPEAC staat niet in voor een juiste en volledige overbrenging van de inhoud van en door/namens SPEAC verzonden e-mail, noch voor de tijdige ontvangst ervan.
  9. Opdrachtgever staat in voor de juistheid en volledigheid van de door hem verstrekte informatie.
  10. Alle aanspraken van Opdrachtgever wegens tekortschieten aan de zijde van SPEAC vervallen indien deze niet schriftelijk en gemotiveerd zijn gemeld bij SPEAC Elke vordering tot schadevergoeding jegens SPEAC dient steeds schriftelijk gemeld worden, doch uiterlijk binnen één jaar nadat Opdrachtgever bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn met de feiten waarop hij zijn aanspraken baseert. De aansprakelijkheid van SPEAC eindigt in elk geval na verloop van een jaar na beëindiging van de Overeenkomst tussen Partijen.

 

Artikel 22 – Geheimhouding

  1. SPEAC en Opdrachtgever verplichten zich tot geheimhouding van alle (vertrouwelijke) informatie die is verkregen in het kader van een Overeenkomst. De vertrouwelijkheid vloeit voort uit de Overeenkomst of waarvan men redelijkerwijs kan verwachten dat het om vertrouwelijke informatie gaat. Partijen zullen strikte vertrouwelijkheid in acht nemen ten aanzien van alle informatie die zij over elkaar en van elkaar verkrijgen. Alle informatie en gegevensdragers van de andere Partij worden niet aan derden beschikbaar gesteld en dienen strikt geheim te blijven, tenzij de andere Partij voorafgaande uitdrukkelijk schriftelijke toestemming heeft verleend daartoe.
  2. Opdrachtgever is verplicht om alle Website en andere materialen die door SPEAC worden verstrekt geheim te houden, niet aan derden bekend te maken of in gebruik te geven, tenzij SPEAC daar uitdrukkelijk toestemming voor heeft gegeven.
  3. Indien SPEAC op grond van een wettelijke bepaling of een gerechtelijke uitspraak gehouden is de vertrouwelijke informatie aan door de wet of bevoegde rechter of aangegeven derde (mede) te verstrekken, en SPEAC zich niet kan beroepen op een verschoningsrecht, is SPEAC niet gehouden tot enige schadevergoeding en is Opdrachtgever niet gerechtigd tot ontbinding van de Overeenkomst.
  4. De geheimhoudingsverplichting leggen SPEAC en Opdrachtgever ook de door hen in te schakelen derden op.

 

Artikel 23 – Intellectuele Eigendomsrechten

  1. Alle rechten van intellectuele eigendom van SPEAC, waaronder verstaan aan Opdrachtgever ter beschikking gestelde websites, databestanden, programmatuur, apparatuur en/of andere materialen waaronder verstaan maar niet beperkt tot ontwerpen, analyses, rapporten, documentatie en offertes alsmede al het voorbereidend materiaal daarvan, berusten uitsluitend bij SPEAC, en/of derden c.q. toeleveranciers indien deze rechten reeds toebehoorden aan anderen dan SPEAC.
  2. Het is Opdrachtgever verboden om alle stukken en programmatuur waarop de IE-rechten en auteursrechten van SPEAC rusten te openbaren en/of te vermenigvuldigen, te wijzigen of ter beschikking te stellen aan derden zonder uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van SPEAC en een daartoe overeengekomen geldelijke vergoeding. Indien Opdrachtgever wijzigingen wenst aan te brengen in door SPEAC opgeleverde zaken, dient SPEAC expliciet akkoord te geven op de voorgenomen wijzigingen.
  3. Het is Opdrachtgever verboden om de producten waarop de intellectuele eigendomsrechten van SPEAC rusten anders te gebruiken dan overeengekomen in de Overeenkomst. Opdrachtgever verkrijgt slechts een niet-exclusief niet-overdraagbaar gebruiksrecht van de Website, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
  4. Het is Opdrachtgever voorts niet toegestaan om enige aanduiding betreffende het vertrouwelijke karakter, auteursrechten, handelsnamen, merken, of enig ander recht van intellectuele eigendom uit de Website, Documentatie en/of overige materialen te wijzigen of te verwijderen.
  5. Partijen zullen elkaar informeren en gezamenlijk optreden tegen elke inbreuk van de IE-rechten van SPEAC.
  6. Opdrachtgever vrijwaart SPEAC voor aanspraken van derden ter zake van (eventuele) inbreuken en/of aanspraken van derden met betrekking tot hetgeen in het kader van de Overeenkomst aan Opdrachtgever ter beschikking is gesteld. Opdrachtgever zal SPEAC onverwijld informeren over deze inbreuken en/of aanspraken.
  7. Elke inbreuk van Opdrachtgever op de IE-rechten (en auteursrechten) van SPEAC., wordt bestraft met een eenmalige boete ter hoogte van € 10.000,- euro (zegge: tienduizend euro) en een boete van € 500,- euro (zegge: vijfhonderd euro) voor elke dag dat de inbreuk voortduurt.

 

Artikel 24 – Vrijwaring en juistheid van informatie

  1. Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor de juistheid, betrouwbaarheid en volledigheid van alle gegevens, informatie, documenten en/of bescheiden die hij aan SPEAC verstrekt in het kader van de Overeenkomst. Ook als deze gegevens afkomstig zijn van derden is Opdrachtgever hiervoor verantwoordelijk.
  2. Opdrachtgever vrijwaart SPEAC van elke aansprakelijkheid ingevolge het niet of niet tijdig nakomen van de verplichtingen uit het vorige lid.
  3. Opdrachtgever vrijwaart SPEAC voor aanspraken van derden met betrekking tot intellectuele eigendomsrechten op de door Opdrachtgever verstrekte gegevens en informatie, die bij het uitvoeren van de Overeenkomst gebruikt kunnen worden, alsmede met betrekking tot de inhoud van de door SPEAC opgestelde adviezen en rapportages.
  4. Indien Opdrachtgever elektronische bestanden, Website of informatiedragers aan SPEAC verstrekt, garandeert Opdrachtgever dat deze vrij zijn van virussen en defecten.

 

Artikel 25 – Klachten

  1. Indien Opdrachtgever niet tevreden is over de service of producten van SPEAC of anderszins klachten heeft over de uitvoering van de Overeenkomst, is Opdrachtgever verplicht om deze klachten zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na de betreffende aanleiding dat tot de klacht heeft geleid te melden. Klachten kunnen mondeling of schriftelijk gemeld worden via support@speac.nl met als onderwerp “Klacht”.
  2. De klacht moet door Opdrachtgever voldoende onderbouwd en/of toegelicht zijn, wil SPEAC de klacht in behandeling kunnen nemen.
  3. SPEAC zal zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren op de klacht.
  4. Partijen zullen proberen om gezamenlijk tot een oplossing te komen.

 

Artikel 26 – Toepasselijk recht

  1. Op de rechtsverhouding tussen SPEAC en Opdrachtgever is Nederlands recht van toepassing.
  2. SPEAC kan deze algemene voorwaarden eenzijdig wijzigen. De meest actuele versie is te vinden op de website.
  3. Alle geschillen, ontstaan door of naar aanleiding van de Overeenkomst tussen SPEAC en Opdrachtgever, worden beslecht door de bevoegde rechter van de rechtbank Rotterdam, locatie Rotterdam, tenzij bepalingen van dwingend recht een andere bevoegde rechter aanwijzen.

 

Rotterdam, 31 maart 2022.

Scroll naar boven